Els alumnes de 5è EP han estat aprenent a glossar des de començament de curs.

La cançó improvisada pot ser un excel·lent recurs per treballar la creativitat i l'expressivitat dels alumnes, per mitjà de la llengua oral. Des de català hem après a rimar, a fer heptasíl·labs i a improvisar. I no ens oblidem de la música, molt important per seguir el ritme i les diferents tonades (nyacres, garrotins, baiget, corrandes de l'Ebre, les jotes...). Hem volgut compartir el nostre treball amb altres cursos, per això vam cantar les "Consignes de Carnestoltes" per tota l'escola! A més a més, això ens ha fet perdre la vergonya i ens ha donat una empenta per tenir confiança en nosaltres mateixos. Un dia, vam ser protagonistes d'un "Espectacle de Corrandes", vam participar conjuntament amb altres tres escoles. Va ser una experiència enriquidora, on vam posar a prova les nostres habilitats d'improvisació i ritme. Els músics i l'organització ens van felicitar i vam rebre un homenatge, reconeixent el nostre treball. Aconseguir que els nens gaudeixin de fer jugar les paraules amb la música i amb la música de les paraules és possiblement una bona via per animar als nens a viure la llengua viva.

corranda2 corranda3